6 elementów, które powinny znaleźć się na twojej stronie internetowej

W prowadzeniu przedsiębiorstwa gwarantem sukcesu jest skuteczna reklama w Internecie. Obecnie na próżno szukać firm, które są anonimowe w sieci, gdyż jak ukazują statystki, liderami poszczególnych branż są przedsiębiorstwa wiodące prym właśnie w sieci. Ale żeby odnieść wspomniany sukces należy, poza działaniami promocyjnymi, spełnić kilka kryteriów odnośnie samej witryny… Poniżej przedstawiamy 6 elementów, które powinny znaleźć się na twojej stronie internetowej.

1 Dobry opis to podstawa!

Zakładka pt. O nas – jest jedną z najczęściej odwiedzanych przez internautów. Warto zadbać o konkretny i ciekawy opis obszaru działalności. Owszem – potencjalni klienci często sami nie wiedzą czego konkretnie szukać, natomiast dobry opis pozwoli im ukierunkować swoje oczekiwania na tory, które proponuje twoja firma. Pamiętaj, żeby dobrze opisać siebie i swoją ofertę, nie zapomnij również o podaniu danych firmy.

2 Daj możliwość kontaktu!

Zdarza się, że dochodzi do zupełnie kuriozalnych sytuacji, czegoś na zasadzie: przedstawiłem najdrobniejsze detale oferty, stworzyłem skrupulatne opisy i zamieściłem profesjonalne zdjęcia, ale… nikt nie dzwoni i nie pisze. Najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak danych kontaktowych lub zbyt małe ich uwypuklenie. Pamiętaj, że jest to drugi krok w zdobyciu potencjalnego klienta, zatem warto zadbać o kilka alternatyw w postaci emaili, telefonów, czy fejsbuka. Dobrą i popularną praktyką jest zamieszczenie formularza kontaktowego oraz umożliwienie rozmowy live, za pomocą chatu online.

formularz kontaktowy

3 Układ strony. To ważne!

Układ strony jest niejako systemem naczyń połączonych na który składają się dwa wcześniejsze elementy. Poszczególne zakładki prezentujące ofertę powinny być odpowiednio zhierarchizowane za pomocą słów kluczowych. Zastosowanie ciekawych wariantów czcionki, wykorzystanie odpowiedniej grafiki i gra barw powinny przynieść upragniony skutek. Przejrzystość i łatwość poruszania się to bardzo ważny element. Pamiętaj, że pomiędzy dwoma dowolnymi podstronami nie powinno być drogi dłuższej, niż 2 kliki!

4 Responsywność – klucz do sukcesu.

Responsywność… termin, który odgrywa bardzo ważną rolę w kwestii reklamy internetowej i jest kluczem w kontekście dzisiejszego pozycjonownia. W praktyce chodzi o to, żeby zadbać, aby strona internetowa wyświetlała się w poprawny i czytelny sposób na każdym urządzeniu: laptopie, smartfonie czy tablecie. Technologia stale się rozpędza i posiadanie dziś urządzenia mobilnego jest czymś naturalnym. Doskonale jeśli w przypadku tych i podobnych urządzeń strona zachowa swe walory dotyczące układu. Pamiętaj – komputer to nie jedyne okno na sieć, a ilość osób korzystających z Internetu na urządzeniach mobilnych z roku na rok się powiększa.

5 Strono – działaj.

Powstanie witryny internetowej nie stanowi, wbrew pozorom, zwieńczenie dzieła. Po zatwierdzeniu należy bezzwłocznie sprawdzić jej działanie, a następnie okresowo powtarzać te testy. Na owe sprawdzenie składa się jej przeklikanie, weryfikacja odnośników w mediach społecznościowych, wysłanie próbnych formularzy oraz sprawdzenie działań na urządzeniach mobilnych. Pamiętajmy również o ustawieniu strony błędu 404. Sprawnie działająca strona internetowa może przysporzyć wielu klientów. I w drugą stronę – widoczne braki i błędy mogą spowodować, że klient ucieknie ze strony.

404

6 seo-Optymalizacja.

Last but not least. Ostatni, ale niesłychanie ważny element. To, że strona będzie pełna wartościowych treści, ładnie zhierarchizowana i atrakcyjna wizualnie może nam się do niczego nie przydać, jeśli nie będziemy mieli na niej odwiedzin. A zdecydowanie najtańszym sposobem pozyskiwania ruchu na stronę jest ten, pochodzący z wyszukiwarek. W związku z tym należy zadbać o właściwą optymalizację, czyli m. in.:

  • odpowiednie dopasowanie i ulokowanie słów kluczowych,
  • wykorzystanie nagłówków
  • stworzenie indywidualnych meta tagów dla każdej podstrony
  • zadbanie o właściwy współczynnik treści do kodu strony
  • opisanie obrazków
  • ustawienie dobrego linkowania wewnętrznego
  • zastosowanie przyjaznych URL

i wiele innych. Te proste zabiegi dadzą wyszukiwarce jasny sygnał na temat tego, czego dotyczy nasza strona, na jakie frazy ją wyświetlać i odpowiednio przygotują witrynę pod proces linkbuildingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *